. WWW.NASSERIA.NET

|abdollahi >>> ناصریا <<< nasser|

. WWW.NASSERIA.NET

|abdollahi >>> ناصریا <<< nasser|

عیدفطر و یاد ناصریا

عید فطر-شبکه ۵ سیما- برنامه رضا رشید پور و یاد ناصریا با ترانه *اعتبار صدا(بی تو ای بود و نبودم عمر یک لحظه بسن)*  

 

به گفته رضا رشیدپور ناصریا این شعر را در ماه رمضان سروده است. 

برای دانلود فایل تصویری این قسمت از ویژه برنامه عید فطر روی لینک های زیر کلیک نمایید. 

 

عید فطر-شبکه ۵ سیما- برنامه رضا رشید پور و یاد ناصریا-دانلود با حجم بالا(لینک غیر مستقیم)  

  عید فطر-شبکه ۵ سیما- برنامه رضا رشید پور و یاد ناصریا-دانلود با حجم پایین(لینک مستقیم) 

 

با تشکر از رضا کریمی و دوستانی که زحمت کشیدند تا این فایل تصویری به دست دوستداران ناصریا برسد. 

مرتبط با موضوع در همین وبلاگ:  

عکسهایی از مزار ناصر عبداللهی همراه با شعر حک شده بر سنگ و ترجمه 


برای مشاهده دیگر مطالب موجود در وبلاگ ناصریا با موضوع ( مناسبتهای خاص ) بر روی همین لینک کلیک کنید.   

 

 

هرگونه تکثیر یا کپی برداری از مطالب این سایت بدون ذکر منبع ممنوع می باشد 

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

چگونه در گروه ناصریا عضو شویم؟ 

 

>>>برای بازگشت به صفحه اصلی کلیک کنید<<<

شیعه علی حقیقت گرا یا شخصیت گرا؟!

 نوشته شده توسط گل مینا در چهارشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۸۸ ساعت ۲۰:۲۵

به مناسبت سالگرد ضربت خوردن مولایمان علی (ع) و شهادت جانگداز آن والامرد تاریخ معنویت و یکتا پرستی و ضمن تسلیت این روز به شما شیعیان و دوستداران این مولای مکرم مطلبی را ارائه می دهم که امیدوارم همانطور که روی من تاثیرگذار بود برای شما نیز موثر باشد. 

باشد که چشمانمان بازتر از قبل و دلهامان نورانیتر از عشق و مهر خداوند متعال شود و بتوانیم سادگی و زیبایی حق و حقیقت را با چشم دل ببینیم و بشناسیم و همینطور اکرام کنیم اهل حق و حقیقت را و راه آنها را الگویی قرار دهیم برای خود در این مسیر پرپیچ و خم و مملوء از گمراهی و ظلمات این دنیا. 

و همچنین این مطلب را تقدیم می کنم به روح پاک ناصریای عزیزمان که همه خوب می دانیم تا چه حد مهر علی بر دل داشت و سعی داشت علی وار زندگی کند و علی وار رخت از دنیا بر بندد.. 

 

 شیعه علی حقیقت گرا یا شخصیت گرا؟! 

در چکاچک شمشیرها و نیزه ها، در میان ولوله و شور جنگ و نبرد، در لابلای نعره ها و فریادهای رزم آوران جنگ جمل، مردی سر به گریبان اندیشه فرو برده بود :

((خدایا، حق با کدامین طرف است؟ در یک سو علی،‌داماد پیامبر، سردار بزرگ اسلام،‌کسی که پیامبر در وصفش می فرمود:

«علی مع الحق و الحق مع علی» 

با جمعی از یاران صدیق پیامبر است، و در سوی دیگر « ام المؤمنین، عایشه» و دوتن از صحابه بزرگ پیامبر، «طلحه الخیر» مرد خوش سابقه اسلام و زبیر «سیف الاسلام» - دلاور میادین نبرد- صف بسته اند. آیا می شود هر دو گروه برحق باشند یا هر دو باطل؟!... به راستی کدامیک بر حق است؟» 

سرانجام چاره کار در این دید که جواب را از علی (ع) بازجوید که «باب مدینه العلم» بود.

«أیمکن أن یجتمع زبیر و طل حه و عایشه علی باطلٍ؟»

آیا ممکن است طلحه و زبیر و عایشه بر باطل اجتماع کنند؟ و علی (ع) در پاسخ، جوابی داد که،‌ دانمشند سنی مذهب مصری، دکتر «طه حسین» در وصف آن گفته است: پس از قرآن، هیچ کلامی از بشریت بدین پایه محکم و والا گفته نشده است.

إنک لملبوس علیک. إن الحق و الباطل، لا یعرفان بأفدار الرجال

إعرف الحق تعرف أهله و إعرف الباطل تعرف أهله

همانا حقیقت بر تو اشتباه شده است. به درستی که حق و باطل را با میزان قدر و شخصیت افراد نمی توان شناخت.

اول حق را بشناس تا اهل آن را بشناسی و باطل را نیز  بشناس،‌ اهل آن برایت آشکار می گردد.

 کلام علی (ع) یعنی :

اشخاص نباید مقیاس حق و باطل قرار گیرند. این حق و باطل است که باید مقیاس اشخاص و شخصیت آنان باشند.

وتمام.  

سخن کوتاه، اما بس عظیم و بلند بود. به بلندای حقیقت و تاریخ! این سخن یعنی معیاری برای تشخیص پیروان علی (ع) از غیر!

و به همین دلیل است که اگر به صدر اسلام بازگردیم، به یک روحیه خاصی برمی خوریم که آن روحیه تشیع است و تنها آن روحیه ها بودند که می توانستند وضعیت پیامبررا در مورد علی (ع)، صددر صد بپذیرند و دچار تردید و تزلزل نشوند!

نقطه مقابل آن روحیه و طرز تفکر، یک روحیه و طرز تفکر دیگری بود که وصیتهای رسول اگرم را با همه ایمان کامل به آن حضرت با نوعی توجیه و تفسیر و تأویل نادیده می گرفتند. در حقیقت این انشعاب اسلامی از اینجا بوجود آمد که یک دسته که اکثریت هم بودند، فقط ظاهر را می دیدند و دیدشان عمیق و تیزبین نبود که باطن وقایع را ببینند. می گفتند که: عده ای از بزرگان صحابه و سابقه دارهای اسلام که راهی را می روند نمی توان گفت اشتباه کرده اند. اما دسته دیگر که در اقلیت هم بودند،‌ عقیده داشتند که در جایی که اصول اسلامی به دست همین سابقه دارها پایمال شوند، دیگر احترامی برای آنها قایل نیستیم.

روح تشیع را کسانی بوجود آوردند که طرفدار اصول بودند، نه طرفدار شخصیتها!

علی بعد از پیامبر، جوانی سی و سه ساله است با یک اقلیتی کمتر از عدد انگشتان. در مقابلش پیرمردهای شصت ساله با اکثریتی انبوه و بسیار. منطق اکثریت این بود که راه بزرگان و مشایخ این است و بزرگان اشتباه نمی کنند و ما راه آنانرا می رویم.

اما منطق آن اقلیت این بود که :

آنچه اشتباه نمی کند حقیقت است ، بزرگان باید خود را با حقیقت تطبیق دهند.

سلمان فارسی ، ابوذر غفاری، مقداد و عمار یاسر مردانی بودند اصولی و اصول شناس،‌دیندار و دین شناس. در حقیقت روح شیعیان صدر اسلام روحی بود که اصول و حقایق بر آن حکومت     می کرد،‌نه اشخاص و شخصیتها! و از همین رو بود که شیعیان اولیه مردمی منتقد و بت شکن بار آمدند.

از اینجا معلوم می شود، چقدر فراوانند افرادی که شعارشان تشیع است و اما روحشان روح تشیع نیست. چرا که افرادی ظاهر نگر و شخصیت گرایند. در حالیکه مسیر تشیع همانند روح آن ،‌تشخیص حقیقت و تعقیب آن است. 

منبع: سایت امام علی(ع) 


 

برای مشاهده دیگر مطالب موجود در وبلاگ ناصریا با موضوع ( مناسبتهای خاص ) بر روی همین لینک کلیک کنید.   

 

 

هرگونه تکثیر یا کپی برداری از مطالب این سایت بدون ذکر منبع ممنوع می باشد 

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

چگونه در گروه ناصریا عضو شویم؟ 

 

>>>برای بازگشت به صفحه اصلی کلیک کنید<<<